"Doua sint lucrurile la care atit inamicii Islamului, cit si unii musulmani se refera atunci cind vor sa demonstreze ca Islamul favorizeaza cumva barbatii, in detrimentul femeilor. Acest lucru a cauzat probleme serioase secole intregi, dar parca niciodata ca in zilele noastre.
Primul este mentionarea in Coran a faptului ca „barbatii sint proteguitori ai muierilor” (An-Nisa’ 4:34). Aceasta se refera nu la superioritate, ci la responsabilitate. Barbatul trebuie sa aiba grija de femeie. Mama lui, sora, sotia si fiica sint toate responsabilitati pe care Allah i le-a dat in grija. Este responsabil de mincarea lor, casa, ingrijire medicala, educatie, imbracaminte si intretinerea generala. Trebuie sa faca tot ce-i sta in putinta pentru a avea grija de traiul familiei sale. Fara indoiala acesta este intelesul din spatele expresiei ca barbatii sint ‚deasupra’ femeilor.
A doua referire este la hadith-ul unde Profetul sas a spus ca daca ar fi sa se fi poruncit cuiva sa se inchine la altcineva decit Allah, aceasta ar fi fost femeia in fata sotului ei.
Din nou, intelesul este usor de manipulat de catre cei care doresc neintelegerea adevaratului spirit al Islamului. Femeile au responsabilitatea sa se supuna barbatilor lor, fie ei tati, frati, soti sau chiar fiii adulti. Dar trebuie subliniat ca aceasta supunere se refera la deen (religie) si la cum respecta Islamul. Profetul sas obisnuia sa-si spele singur hainele, sa gateasca, sa faca curat si sa aiba grija de lucruri ca orice alt om. Incercati sa va amintiti cind a poruncit familiei sale ca unor sclavi. A facut-o? Bineinteles ca nu. Aceasta este evident impotriva invataturilor Islamului.Femeia are dreptul la proprietate in Islam si nu e obligata sa ofere nici un banut al ei sotului, chiar daca acesta nu lucreaza si nu are nimic. Cu orice contribuie, este considerat caritate si nu este obligatoriu pentru ea. Daca ii spala hainele, pregateste vreun fel special de mincare si face alte lucruri pentru el, este de apreciat. El ar trebui sa-i fie recunoscator lui Allah pentru ca i-a dat asa o sotie. Datoriile ei sint mereu in primul rind pentru Allah, apoi pentru Profet sas. Datoriile catre sotul ei nu sint deloc diferite de cele ale sotului. Ambii sint egali in responsabilitati, datorii si intentii in fata lui Allah.
Fie ca Allah sa ne faca dintre cei care inteleg si urmeaza religia Lui, ameen."
Sheikh Yusuf Estes, pe islamonline.net
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu