vineri, 18 septembrie 2009

"Cadoul meu, Rugamintea mea" de Tariq Ramadan



Sora mea, fratele meu,

Este o scrisoare scurta…stii tu. Cateodata cand ai atat de multe de spus si doar cateva cuvinte in jur, in inima ta, in mintea ta...

Nu este liniste dar este un univers plin de emotii, senzatii, imagini, culori, voci si sunete. Stii tu, asta are legatura cu linistea interioara si discernamantul.

Este o clipa…ca un cadou pe care vrei sa il arati, dar nu este al tau. Nu iti apartine. Sentimentul este atat de puternic incat, pentru o secunda, te gandesti ca esti capabil sa spui ceva, sa descrii asta, sa o dai mai departe…sa oferi ceea ce simti, ceea ce ai primit. Dar este deja realizat acest lucru.

Esti sora mea, eşti fratele meu, nu-i asa?Ei bine, este o sărbătoare si as vrea sa-ti dau ceva ceea ce nu am... este in mine, dar fara sa imi apartina. Este in jurul meu, ma colonizeaza. Nu stiu. Este un sentiment profund si nimic de spus, niciun cuvant care sa exprime ceva...

Ramadanul este pe final. O luna aproape de Dumnezeu, aproape de fiintele nevoiaşe. Postul a fost minunat... atat de profund... i-am inteles sensul, as vrea sa-ti transmit sentimentul... Imi cer iertare, dar nu pot. Lacrimi de bucurie. Este liniste, este pace. Reprezinta frăţie si este iubire.

Cuvintele mele sunt goale, inima mea este plina. Ieri, eram trist ca ma simteam asa bine. Ai inteles asta draga mea sora, dragul meu frate? Ramadanul se termina, ma paraseste. Vine Sarbatoarea, sărbătoarea cea binecuvântată, cea sacră, zilele frumoase. Ma simt atat de puternic, atat de fragil in timp ce Ramadan-ul se termina. Povestea vietii.. a le ura bun venit celor pe care ii iubim si intr-o zi sa invatam sa parasim.

Cateva cuvinte sa-ti spun: iubirea mea, rugamintile mele, sentimentele mele fara cuvinte. Ceva ca lumina care il cheama pe Moise si il cuprindea pe Muhammed, pacea să fie asupra amândorura! Cand am inceput aceasta scrisoare am vrut sa-ti spun ceva de genul „Sărbătoare a Postului fericită!”si o finalizez confesand neputinta mea... draga, aici sunt rugamintile, aici este delicatetea mea, afectiunea mea si iubirea mea...Considera-le din inima mea pentru ca nu imi apartin... Ia-le, ca si cand nu ar fi ale noastre şi incearca sa ma iubesti mai mult. Este cadoul meu, este rugamintea mea. Reprezinta iubirea dintre surori, frăţie, este dragoste adevarata.


Azi sau maine, ‘Eid Mubarak



Niciun comentariu: