joi, 11 februarie 2010

laysal ghareeb (strainul nu e..), de 'Ali bin Husayn bin 'Ali bin Abi Taalib (ra)

Strainul nu e strain de Sham sau Yemen
Strainul e strain de mormint si sicriu

Caci strainul are motive pentru instrainarea sa
in fata celor din neamul lui

Nu-l alungati pe drumetul ce va pare necunoscut
caci si timpul il alunga cu greutati si necazuri

Eu merg departe si merindele nu-mi vor ajunge
Mi s-au imputinat puterile si moartea ma cheama

Am pacate de care nu stiu
Doar Allah le cunoaste pe toate, ascunse si stiute

Cit a fost de milostiv Allah si mi-a dat mereu inca o sansa,
iar eu iar si iar am cazut in pacat, dar Allah mereu m-a vegheat

Clipele zilelor mele trec fara regret
Nici lacrimi, nici teama, nici tristete

Eu sint cel care inchide usile, obosit de nesupunere,
iar Allah ma priveste

O, ce a fost scris in acel moment de ratacire
O, suferinta ce mi-a ramas in inima ma arde

Lasati-ma sa ma jelesc
si sa-mi trec orele in tristete si aducere aminte

Nu ma invinovatiti
De ati sti prin ce trec, m-ati ierta

Lasati-ma sa pling lacrimi fara scop
Pentru ca e prea tirziu de invatatura

Parca sint cu familia, intins
Iar miinile lor ma intorc

Si mi-au adus un doctor sa ma vindece,
dar de azi nici un leac nu-mi mai e de folos

Imi creste suferinta, iar moartea ma apuca
de toate madularele, fara mila

Mi-a smuls sufletul in ultima suflare,
iar in gura mi-a ramas numai amaraciune

Imi inchid ochii si ma lasa
Se grabesc sa ia giulgiul

Iar cel ce mi-a fost asa drag se grabeste
sa tocmeasca pe cineva care sa ma spele

Si spune: o oameni, am gasit un om ce-l va spala
Care e bun, priceput si destept

Apoi un barbat a venit si mi-a scos hainele,
lasindu-ma dezgolit

M-au pus apoi pe o scindura
si auzeam clipocitul apei ce ma curata

A turnat apa peste mine si m-a spalat
de trei ori, apoi i-a chemat pe cei cu giulgiul

M-au infasurat intr-un vesmint fara mineci
iar singurele mele provizii au ramas parfumurile cu care m-au parfumat

M-au luat spre cararea de iesire din lumea aceasta
O ce durere, caci nu am merinde la drum

Pe umeri m-au dus patru oameni,
iar in urma veneau altii sa-si ia ramas bun

M-au pus in fata mihrab-ului si au plecat
in spatele imam-ului, iar el s-a rugat peste mine

Au facut rugaciune fara rukoo sau sujood,
cerind pentru mine indurare de la Allah

Apoi m-au coborit incet in mormint
si unul dintre ei s-a apropiat sa ma aseze in lahd

A ridicat cearsaful de pe fata mea si m-a privit,
iar lacrimi siroiau din ochii lui peste mine

Apoi s-a ridicat drept, aratindu-si respectul,
a asezat caramizi peste trupul meu si a plecat

Si a zis: aruncati pamint peste el si culegeti
rasplata de la Cel Milostiv

In intunecimea mormintului nu am mama,
nici tata duios, nici frate sa ma aline

Singur. Unicul locuitor in mormint, cit de dureros
sa plec din lume fara fapte care sa-mi fie merinde la drum

Si mi s-au infatisat deodata imagini
dintr-un loc al terorii ce m-a inspaimintat

Munkar si Nakeer, ce sa le spun?
Gindul la ei imi da fiori reci de spaima

M-au asezat si au inceput sa ma intrebe
Numai pe Tine te am acum, Doamne, sa ma salvezi

Arata-mi din Indurarea Ta, o Doamne, cit sper in Tine!
Caci sint inconjurat de pacatele mele, ce ma string

Rudele mi-au impartit averea dupa ce m-au lasat,
iar pacatele mele imi indoaie spatele

Nevasta si-a luat alt barbat in locul meu
si l-a numit ocrotitor peste averea si casa mea

Mi-a transformat copiii in supusi ai dorintelor ei,
iar averea mea e pentru ei bucurie neinsemnata de-o clipa

Nu lasati asadar lumea asta si podoabele ei sa va amageasca
si vedeti-i urmarile in familia si comunitatea voastra

Priviti-l pe cel ce aduna bogatii fara seaman in dunya
Cind va pleca din lume, va avea cu el mai mult decit giulgiul si parfumurile?

Luati din dunya doar ce va e necesar si fiti multumiti,
chiar de nu aveti decit sanatate

O voi ce ati facut bine, veti culege fructele faptelor voastre
O voi ce ati facut rau, veti fi cuprinsi de suferinta

Suflete al meu, tine-te departe de pacate si dedica-te faptelor
ce sint frumoase si pentru care Allah poate va fi cu mila pentru mine

Suflete al meu, vai de tine!
Intoarce-te la Dumnezeul tau cu umilinta si fa bine
Ca sa primesti dupa moarte rasplata ce aduce bucurie

Iar la sfirsit trimit binecuvintari asupra Celui ales, Sayyid al nostru

Toata slava se cuvinte lui Allah
Fie ca El sa ne umple zilele si noptile cu ceea ce este bun
Cu iertare, Ihsaan si mila.




[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Niciun comentariu: